Sekretarz OSP :
Zapewnia warunki prawidłowej działalności organizacyjnej Zarządu OSP poprzez prowadzenie następujących prac administracyjno-biurowych :
· zawiadamianie członków OSP i jej zarządu oraz gości zaproszonych o terminie, miejscu
i proponowanym porządku obrad walnego zebrania członków OSP oraz posiedzenia zarządu OSP,
· przygotowywanie list obecności uczestników walnego zebrania członków OSP oraz posiedzenia zarządu OSP,
· staranne prowadzenie oraz przechowywanie w należytym porządku całości dokumentacji organizacyjnej OSP / za wyjątkiem dokumentacji finansowej /, w tym Książki pracy OSP oraz dokumentów z corocznie odbywanych walnych zebrań członków OSP,
· przyjmowanie i wysyłanie korespondencji OSP,
· opracowywanie projektów planów działalności OSP oraz sprawozdań z ich wykonania,
· opracowywanie wniosków odznaczeniowych i prowadzenie ewidencji tych wniosków,
a także ewidencji orderów i odznaczeń państwowych oraz odznak pożarniczych – nadanych poszczególnym członkom OSP,
· wystawianie legitymacji członkowskich członkom OSP,
· przechowywanie sztandaru OSP i pieczątek OSP.